söndag 17 november 2013

En alldeles grym söndag!!


...ja då vart helgen snart slut! Gick ganska fort trots allt att jobba. Och fick en såå härlig start denna dagen...en snurrig tant ringde på dörren och säger ilsket -SLÄPP IN MEJ, JAG BOR HÄR...I BILLDAL!! (Vi var i högsbo) Hon fick en kopp kaffe o sitta ner...ville först inte säga var hon bodde och hette, det fick man minsann inte säga till främlingar! Till slut tinade hon upp, fick höra en rungande "hej tomtegubbar" på finska och fick också efter en stund följa denna underbara tanten hem...mycket skratt o prat våran lilla promenad hem till henne, hon konstaterade att nu hade hon EN vän i Högsbo och avslutade att jag hade väldigt fina.....TÄNDER!!! Haha
Fick till slut tag i Hemtjänst som var måttligt intresserade av att ta hand om henne, man blir ju förbannad hur många i vården som är trötta på sitt jobb o skiter i folk!!! Ledsamt att det finns så många ensamma o vimsiga äldre som ingen bryr sej om...det enda lilla dom behöver är några vänliga ord o minuter, någon att dricka en kopp kaffe med. Och ja, jag kan uttrycka mej om den saken, för jag jobbar själv i vården sen många långa år och har sett såå många som inte jobbar med hjärtat!
Detta gjorde iallafall MIN DAG, att få träffa denna ljuvliga härliga dam :)

Hann även med en sväng till Partihallarna, 'Öppet hus' idag, efter jobbet och köpte lite härligt blomster hos Lena. Tänk att man ALLTID blir glad av blommor!!! :)
Slog till på en underbar glittrig suckulent, modell lite större! Det är ju så härligt med julkänsla, som börjar infinna sej nu..



Det blev även lite vita hyacinter...som jag sköljde av jorden på och ställde i cylindervas, väldigt snyggt o enkelt! 
Har packat o grejat hela eftermiddagen, ett hus ska packas om till lägenhet. En hel del saker som inte ska med. 38 år av handväskor o pinaler...ååååååh va svårt att välja bort vissa! Men men jag är ju vuxen nu ;) så det ska väl gå bra och utan krokodiltårar...
Bara jag får med min underbara sambo Medinilla (ja han den andra med givetvis) så är jag nöjd! Är den inte fantastisk så säg!!! 


Och imorron är det dags för praktik igen, kul att vara tillbaka på Sävedalens Blommor :)   / A.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Himla roligt att du tittat in hos oss!
TACK för din hälsning :)

Annica o Wickan