tisdag 15 oktober 2013

UNDERBARA höst!!!

Så härligt väder med strålande solsken hela dagen idag...man blir så glad :)
Och helt FANTASTISKA färger ute nu!!! Underbart att promenera o traska bland alla fina löv som knastrar o yr runt under skorna. Det är lite vardagslyx faktiskt, att få vara ute i detta fina vädret så länge det varar. Hoppas solen skiner ett litet tag till!


Satt en stund i trädgården o tog en kaffe...Wille älskar att vara ute, krattade o gick loss på alla prasslande löv! Våran alldeles underbara solstråle <3

Blåbärsbuskarna hade fått så grymt tjusig kulör, riktigt så där sprakande, nästan självlysande...o fågelskrämman Pia står fortfarande troget i givakt!

Wickans inbyggda blomlådor i farstuspaljèn har blivit så fin! Och så finns det ju massa MER plats för fina saker...Hon är så påhittig min kära söstra :)


Annars har det varit en lite SÖMNIG start på veckan...som man blivit helt golvad, jössös vad trött man vaknade i måndags!! Lite trög start i skolan igår, men de vart på det i räserfart igen. Kul att höra hur alla hade haft det på sina praktikplatser, lite olika vad o hur mycket vi fått göra och inte.
Så igår vart det varuhantering, namn -o prismärkning av veckans blommor och vi skulle göra en massa buketter i olika prisklasser...(Wickans bukett på bild)

Och handbundna begravningsbuketter stog även på schemat, dom är roliga att göra! Fick båda två göra en hel del sådana på praktiken, i olika storlekar o priser. Och alla bra tips man fick av proffsen på praktiken kom väl till pass, övning har gett färdighet :)
Annicas
Wickans
Idag fortsatte vi med ASYMMETRI o begravning....såå kul! Har kommit på att jag första gången alltid gör det jag tycker är snyggt, innan jag tar in uppgiften o gör som jag ska! (haha trögfattad?!) Gör om - gör rätt...
Är nog för snabb i huvudet med min bild o vision av arbetet...och glömmer att i skolan har vi uppgifter att följa, som vi MÅSTE följa. Men fick skratta gott åt det idag, vår härliga lärare Lisa har sånt tålamod o visar sån entusiasm o glädje när poletten trillar ner på arbete nr TVÅ!

Denna gula blev en blandning av symmetri o asymmetri, min (Annicas) första höga begravningsdekoration...och tycker själv att den blev fin! Jag blir så ivrig jämt...

Och nr två i karriären är alltså asymmetriska...vansinnigt kul att göra dessa!! 
Wickans
Annicas
Nu minsann blir det en go kopp kaffe och bläddra lite i tidningar innan det är dags att laga mat! Ha en skön kväll allihop :)    /A.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Himla roligt att du tittat in hos oss!
TACK för din hälsning :)

Annica o Wickan