onsdag 12 mars 2014

Mitt-i-veckan-glädje!

...verkligen älskar att jobba som florister!!! Kan ju inte finnas nåt bättre...att känna underbar blomdoft o se så mycket härligt blomster VARJE dag!!! OCH att få skapa så mycket :) Är ju mitt i flyttpackande just nu, MEN kan ju inte avstå att köpa blomster trots att vi bor bland kartonger i minimalistisk inredning...Bara fullkomligt ÄLSKAR Franska tulpaner (...ok då, enligt min kära bästis o sambo: TUSEN saker till!!) Kunde inte motstå dessa fantastiska raringar i puderaprikos/ljusrosa...och då har dom inte ens slagit ut än. Tänk va fantastiska dom kommer vara DÅ!!!!

...Och en tokig härlig stor Echeveria slank också in på glädje-kontot...passade PERFA i Wikholmform-krukan i koppar :) Är vansinnigt förtjust i dessa  olika sötnosar!

Oj kom ju just på att jag även köpte helt oemotståndliga underbara Ranunklar också, såå fina...(Jössös kan det vara möjligt...verkar ju som Anders har LITE rätt, att jag alltid handlar...NÄÄÄÄ, jag vill kalla det INFÖRSKAFFAT=behöver)
Jaa, så man kan säga att vi har iallafall ett väldigt blomstrande o prunkigt hem mitt i allt det kala! Jag blir TOKIGT GLAD av blommor, och är jag glad så gör jag ju andra glada genom att jag är glad  :))

Praktiken går i full fart, GRYMT KUL o såå fantastiska tjejer som jobbar på Interflora fresh -Fröken fröjd!!! Har såå roligt!! Känns nästan som man jobbar där, flyter på så bra. Har fått göra massa roligt och får ta kunder på löpande band. Gör även mycket bud och förproducerade buketter. Man har börjat gilla så mycket blommor man inte varit så förtjust i innan.

Har fått göra en hel del planteringar...tycker det är roligt att göra det med! 


Även till utomhus..nu är det mest Påskliljor och pensèer...


Som omväxling, buketter med stora fina kryss, limonium o körsbärskvistar...


Tulpanfrossan håller i sej!!!



Tulpaner får man ju inte nog av, och det underbara knastrandet! Franstullisarna är mina favoriter! Och speciellt dom vita...



Underbara rosor har vi med!!!




Ta en tur till Interflora fresh i Allum, finns massa fint o härliga duktiga tjejer bakom disken!


Var på  Interfloras demokväll Begravningsbinderier på SBD igår kväll. Väldigt roligt o inspirerande!!! 

Så mycket fint dom hade gjort! Dom visade nyskapande o nytänk...




...Och detta roliga söta parkeringsssystem utanför SBD...charmigt alla på led!

Ja nu ska jag slappa och motvilligt umgås med mr Zlatte en stund...måste påminna min sambo hur ful i håret Zlatan är! ;) Redan torsdag imorgon...inte klokt vad fort veckorna går. Tiden går fort när man har kul!!! Hej hopp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Himla roligt att du tittat in hos oss!
TACK för din hälsning :)

Annica o Wickan